יום חמישי, 18 בפברואר 2010

1. הסבר היכן בא המושג\ ערך הזה לידי ביטוי בסיפור המרגלים.

לפי דעתינו , מושג זה (היסטוריה ופאניקה) בא לביטוי בסיפור המרגלים בכך ש:

כאשר המרגלים שיקרו וגרמו לישראל להישמע רע, כל העם התחיל להיחץ ולגרום להסטוריה ולפאניקה! כולם התחילו השתולל XD

2 . צטט את הקטע המתאים למושג/ ערך מתוך הפרקים, במדבר י"ג י"ד.

א וַתִּשָּׂא, כָּל-הָעֵדָה, וַיִּתְּנוּ, אֶת-קוֹלָם; וַיִּבְכּוּ הָעָם, בַּלַּיְלָה הַהוּא. ב וַיִּלֹּנוּ עַל-מֹשֶׁה וְעַל-אַהֲרֹן, כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל-הָעֵדָה, לוּ-מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה, לוּ-מָתְנוּ. ג וְלָמָה יְהוָה מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לִנְפֹּל בַּחֶרֶב--נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ, יִהְיוּ לָבַז; הֲלוֹא טוֹב לָנוּ, שׁוּב מִצְרָיְמָה. ד וַיֹּאמְרוּ, אִישׁ אֶל-אָחִיו: נִתְּנָה רֹאשׁ, וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה. ה וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, עַל-פְּנֵיהֶם, לִפְנֵי, כָּל-קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. ו וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן, וְכָלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה, מִן-הַתָּרִים, אֶת-הָאָרֶץ--קָרְעוּ, בִּגְדֵיהֶם. ז וַיֹּאמְרוּ, אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר: הָאָרֶץ, אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ--טוֹבָה הָאָרֶץ, מְאֹד מְאֹד. ח אִם-חָפֵץ בָּנוּ, יְהוָה--וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, וּנְתָנָהּ לָנוּ: אֶרֶץ, אֲשֶׁר-הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. ט אַךְ בַּיהוָה, אַל-תִּמְרֹדוּ, וְאַתֶּם אַל-תִּירְאוּ אֶת-עַם הָאָרֶץ, כִּי לַחְמֵנוּ הֵם; סָר צִלָּם מֵעֲלֵיהֶם וַיהוָה אִתָּנוּ, אַל-תִּירָאֻם. י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל. {

3. הסבר אותו במילותיך. בדבריך התייחס לערך \ מושג אותו קבלת והסבר כיצד הוא בא לידי ביטוי בקטע.

רואים פה את בנ"י בוכים ומתלוננים, ולא רק זה אלא הם גם בפאניקה... הם בהיסטוריה הם לא יודעים מה לעשות? ה' נתן להם ארץ " אוכלת יושבה"?!

בפסיכולוגיה, היסטריה המונית היא תופעת הצגתם של סימפטומים היסטריים בידי יותר מאדם אחד. לרוב מתחילה התופעה כאשר אדם אחד מגלה סימני היסטריה לעיניהם של אחרים, אשר באופן "מדבק" מתחילים גם הם לגלות את אותם סימפטומים. (ויקיפדיה)


4 סרטון :


רעידת אדמה חזקה בעוצמה של כ-7 בסולם ריכטר פקדה את האיטי כ-16 ק"מ מבירת המדינה פורט או פראנס. בניינים רבים בבירת האיטי התמוטטו והעלו ענן של אבק ועשן אשר אפף את העיר. לפי הערכות של עדי ראייה במקום אלפי פצועים ומתים כלואים תחת הריסות הבניינים שהתמוטטו. עדיין אין מידע על מספר ההרוגים ברעידת האדמה ועל היקף הנזק. זמן קצר לאחר רעש האדמה אירעו גם שני רעשי משנה חזקים בהאיטי בעצמה של 5.9 ו-5.5 בסולם ריכטר. בעקבות רעידת האדמה הוצאו אזהרות צונאמי לרפובליקה הדומניקנית, לקובה, לאיי הבהאמה וכן להאיטי ואלה בוטלו לאחר מכן.עם רדת הלילה במדינה הרחובות, החסומים מהריסות הבניינים, התמלאו באנשים מבוהלים אשר חיפשו את קרוביהם וניסו להוציא את אלו שנכלאו מתחת להריסותיהם. אחד מהבניינים הרבים שהתמוטט כתוצאה מרעידת האדמה הוא ארמון הנשיאות בבירה, כך דיווח שגריר האיטי בארצות הברית לרשת החדשות CNN. עוד דווח כי אמצעי התקשורת הקוויים והסלולאריים בבירה נותקו בשל רעש האדמה. נמל התעופה הבינלאומי עדיין מתפקד, כך דווח.

לא ניתן עדיין לאמוד את היקף הנזק (צילומים:AP)
פרסומת
על רקע ההרס הרב במדינה, ייצא הבוקר כוח משימה ראשוני של משרד החוץ ו
פיקוד העורף להאיטי על מנת לבחון את אפשרויות הסיוע הישראלי. דובר משרד החוץ, יוסי לוי, מסר לוואלה! חדשות כי המשלחת תכלול שבעה בני אדם ובראשה יעמוד דני סבן - מנהל דסק אמריקה הלטינית במשרד.
בתוך כך, גם ארצות הברית, קנדה, צרפת ומדינות רבות באמריקה הלטינית מתארגנות להגיש עזרה להאיטי - כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. נשיא ארצות הברית
ברק אובמה מסר כי "מחשבותיו ותפילותיו" נמצאות עם אזרחי האיטי וכי ארצות הברית תבוא לעזרתה של המדינה אם יהיה צורך בכך. "אנו עוקבים אחר המצב ומוכנים להגיש עזרה לאזרחי האיטי", אמר אובמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה