יום שלישי, 16 בפברואר 2010

העבודה של חן גובזמן ושני גל - תפילה

תשובות:



1. .הסבר היכן בא המושג\ ערך הזה לידי ביטוי בסיפור המרגלים.


תשובה: המושג שלנו הוא "תפילה". המושג מתקשר לסיפור המרגלים בכך שהמרגלים ראו שיש בארץ כנען אנשים ענקיים (=חזקים) הם פחדו להילחם נגדם ולכן הם שיקרו שארץ כנען לא זבת חלב ודבש למשה ולבני ישראל. מכיוון שלא הייתה להם מספיק אמונה אז הם לא התפללו שהם ינצחו במלחמה נגדם.



2. צטט את הקטע המתאים למושג/ ערך מתוך הפרקים, במדבר י"ג י"ד.


תשובה: יא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ. יב אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר, וְאוֹרִשֶׁנּוּ; וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל וְעָצוּם, מִמֶּנּוּ.



3. הסבר אותו במילותיך. בדבריך התייחס לערך \ מושג אותו קבלת והסבר כיצד הוא בא לידי ביטוי בקטע .


תשובה: הציטוט מתייחס לדברי של ה' למשה. ה' אומר לו שבני ישראל לא מאמינים בו למרות כל הניסים שהוא חולל להם.
" עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה" – עד מתי ימאסו בו? – לא יאמינו בה', דהיינו בכל האותות – בכל בניסים – אשר עשיתי בקרבו.
" וְאוֹרִשֶׁנּוּ" - אשמידנו.
" וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל" – כדי לא להפר את ההבטחה לאבות.


4. כתוב סיפור אישי מחייך או מחיי משפחתך או סביבתך הקרובה הקשור לערך\ מושג שקבלת. אורך הסיפור כ-100מילים.


תשובה: כאשר הייתי בת שש או שבע , אחותי הקטנה ששמה תמר הייתה צריכה לעבור ניתוח בפופיק. אינני יודעת מה היא הסיבה לכך אבל מזלנו ומזלה של אחותי שאמי שמה לב שיש איזושהי בעיה בבטנה. יום הניתוח קרב ובא. כל בני המשפחה נלחצו מאוד מהידיעה שילדה קטנה בת ארבע עוברת ניתוח. אמי ואבי נסעו ל"קפלן" שברחובות עם אחותי , אבל אנחנו (אני ואחי עמית) לא באנו. להורינו היו המון תירוצים: "אתם קטנים מידי מכדי ללכת לבית החולים" ,"יש שם ריחות מגעילים ותרופות מסריחות" , אולם אחי ואני לא היינו כל כך טיפשים – ידענו שהם בכוונה לא רוצים שאנחנו נבוא לבית החולים כדי לא להשפיע על הרגשות שלנו, ושנהייה עצובים מאוד והם ישפיעו עלינו פסיכולוגית. בזמן שאחותי הייתה בחדר הניתוח, אמי הוציאה את ה"תהילים" מתוך תיק העבודה שלה והתפללה . היא נשאה תפילה חזקה מאוד לאלוקים ואכן התפילה עזרה – כעבור שעתיים אחותי יצאה מחדר הניתוח ואמי טלפנה אליי ובישרה לי את הבשורה הטובה.



5. מצא ב- YouTube סרטון מתאים לערך/מושג שקבלת והטבע אותו בבלוג.
תשובה: השיר תפילה של עפרה חזה:





בקישור הבא יש שיר ששמו "אנא בכוח" של עובדיה חממה. אני אישית, מאוד אוהבת את השיר הזה, והוא נותן לי המון כוח – למבחנים (ללימודים בכללי) , עניינים חברתיים ועניינים משפחתיים.







הפוסטר שלנו: (העלנו גם לפיקאסה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה