יום שבת, 20 בפברואר 2010

פרשת המרגלים טל מזור אלעד ממן - שכנוע

1. הסבר היכן בא המושג\ ערך הזה לידי ביטוי בסיפור המרגלים.
המושג בא לידי ביטוי בסיפור בכך שבהמשך הפרשה משה משכנע את ה' לא להרוג את המרגלים אלה הוא משכנע אותו לתת להם למות במלחמה.
2. צטט את הקטע המתאים למושג/ ערך מתוך הפרקים, במדבר י"ג י"ד.
ציטוט :" יא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ. יב אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר,וְאוֹרִשֶׁנּוּ; וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל וְעָצוּם, מִמֶּנּוּ. יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה: וְשָׁמְעוּ מִצְרַיִם, כִּי-הֶעֱלִיתָ בְכֹחֲךָ אֶת-הָעָם הַזֶּה מִקִּרְבּוֹ. ידוְאָמְרוּ, אֶל-יוֹשֵׁב הָאָרֶץ הַזֹּאת, שָׁמְעוּ כִּי-אַתָּה יְהוָה, בְּקֶרֶב הָעָם הַזֶּה: אֲשֶׁר-עַיִן בְּעַיִן נִרְאָה אַתָּה יְהוָה, וַעֲנָנְךָ עֹמֵד עֲלֵהֶם, וּבְעַמֻּד עָנָן אַתָּה הֹלֵךְ לִפְנֵיהֶם יוֹמָם, וּבְעַמּוּד אֵשׁ לָיְלָה. טו וְהֵמַתָּה אֶת-הָעָם הַזֶּה, כְּאִישׁ אֶחָד; וְאָמְרוּ, הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעֲךָ, לֵאמֹר. טזמִבִּלְתִּי יְכֹלֶת יְהוָה, לְהָבִיא אֶת-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לָהֶם; וַיִּשְׁחָטֵם, בַּמִּדְבָּר. יז וְעַתָּה, יִגְדַּל-נָא כֹּחַ אֲדֹנָי, כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לֵאמֹר. יח יְהוָה, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב-חֶסֶד, נֹשֵׂא עָו‍ֹן, וָפָשַׁע; וְנַקֵּה, לֹא יְנַקֶּה--פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים. יט סְלַח-נָא, לַעֲו‍ֹן הָעָם הַזֶּה--כְּגֹדֶל חַסְדֶּךָ; וְכַאֲשֶׁר נָשָׂאתָה לָעָם הַזֶּה, מִמִּצְרַיִם וְעַד-הֵנָּה. כ וַיֹּאמֶר יְהוָה, סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶךָ. כא וְאוּלָם, חַי-אָנִי: וְיִמָּלֵא כְבוֹד-יְהוָה, אֶת-כָּל-הָאָרֶץ. כב כִּי כָל-הָאֲנָשִׁים, הָרֹאִים אֶת-כְּבֹדִי וְאֶת-אֹתֹתַי, אֲשֶׁר-עָשִׂיתִי בְמִצְרַיִם, וּבַמִּדְבָּר; וַיְנַסּוּ אֹתִי, זֶה עֶשֶׂר פְּעָמִים, וְלֹא שָׁמְעוּ, בְּקוֹלִי. כג אִם-יִרְאוּ, אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי, לַאֲבֹתָם; וְכָל-מְנַאֲצַי, לֹא יִרְאוּהָ. כד וְעַבְדִּי כָלֵב, עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ, וַיְמַלֵּא, אַחֲרָי--וַהֲבִיאֹתִיו, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-בָּא שָׁמָּה, וְזַרְעוֹ, יוֹרִשֶׁנָּה. כה וְהָעֲמָלֵקִי וְהַכְּנַעֲנִי, יוֹשֵׁב בָּעֵמֶק; מָחָר, פְּנוּ וּסְעוּ לָכֶם הַמִּדְבָּר--דֶּרֶךְ יַם-סוּף."
3. הסבר אותו במילותיך. בדבריך התייחס לערך \ מושג אותו קבלת והסבר כיצד הוא בא לידי ביטוי בקטע .
ה' כועס מאד על המרגלים ואומר שכל מה שהמרגלים סיפרו היה שקר ה' רוצה להרוג את המרגלים ומשה משכנע אותו לא להרוג אותם כרגע ולחכות מעט ולתת להם למות במלחמה.
4. כתוב סיפור אישי מחייך או מחיי משפחתך או סביבתך הקרובה הקשור לערך\ מושג שקבלת. אורך הסיפור כ-100מילים.
יום חמישי האחרון, הלכתי לערב גיבוש כיתתי בבאולינג.
שיחקתי עם חברים שלי והיה מאוד כיף.
אחרי זה אכלנו 2 משולשי פיצה שלא ממש הספיקו, נשארתי רעב.
בסוף הערב אני וכמה חברים החלטנו שחוזרים ברגל הביתה.
היינו אני (אלעד), טל, בן, אמיר סלמוביץ', בועז ויגור.
עופרי, טל בן שמעון ואלעד כהן היו מאחורה ועקבו אותנו כל הדרך.
אחרי רבע שעה של הליכה בערך (וריצה) בועז אמר לנו לחכות, הוא הלך לכיוון הבירזיה וטיפס עליה.
בהתחלה לא הבנו למה, אחרי זה הוא צעק שהוא הולך לעשות משהו שלא עשה אף פעם, הוא רצה לעשות סלטה אחורית מהברזייה.
איך ששמעתי את זה מיד רצתי אליו ושכנעתי אותו שלא יעשה את זה.
אם לא הייתי עוצר אותו, הוא היה יכול להיפצע בצורה חמורה.
הוא הודה לי ששכנעתי אותו לא לקפוץ מהברזייה.
המשכנו ללכת, הגענו הביתה וכך נגמר הסיפור.
אלעד ממן.

5. מצא ב- YouTube סרטון מתאים לערך/מושג שקבלת והטבע אותו בבלוג.
הנה דוגמה לסרטון על שכנוע :


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה