יום חמישי, 18 בפברואר 2010

העבודה של ליזה דובינין וג'ני קונדרשיחין : )

המושג שלנו הוא ניסיון לרצח.

  1. המושג ניסיון לרצח בא לידי ביטוי בפרשת המרגלים בכך שבני ישראל רוצים לרצוח את משה מרוב פחד מהמלחמה נגד יושבי כנען. ראשי השבטים נפגשים ומדברים על זה שמשה וה' שולחים אותם למוות בטוח ושעדיף היה להם להישאר במצרים מאשר למות בייסורים במלחמה נגד יושבי כנען. לכן הם רוצים להחליף את מנהיגם. יש פה פקפוק ביכולת ה' למרות כל הניסים ולמרות 10 המכות.
  2. "וְלָמָה יְהוָה מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לִנְפֹּל בַּחֶרֶב--נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ, יִהְיוּ לָבַז; הֲלוֹא טוֹב לָנוּ, שׁוּב מִצְרָיְמָה. ד וַיֹּאמְרוּ, אִישׁ אֶל-אָחִיו: נִתְּנָה רֹאשׁ, וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה."
  3. ניסיון לרצח יכול להיות כתוצאה ממרד או התנגדות, שנאה, מחאה, עצבנות, איבוד שליטה, גזענות, רדיפת בצע, פחדנות וחמדנות. בפרשת המרגלים הניסיון לרצח הוא תוצאה מהתנגדות, אי הסכמה, פחדנות ומחאה. בני ישראל מפחדים ממוות ומפקפקים ביכולות האל שהושיע אותם ממצרים.
  4. כל בוקר הייתי כמה לפני הבעל והילדים הייתי מתארגנת מכינה להם אוכל , דואגת להם , מארגנת להם בגדים . הייתי כמו כל אישה רגילה שדואגת למישפחתה הייתי הולכת לעבודה אחרי שהייתי מסיעה את ילדי לגן ולבית-ספר עובדת עד הצהריים ואז הייתי חוזרת הביתה , וכמו בבוקר הייתי מכינה אוכל מארגנת את ילדי לחוגים למסיבות לימי הולדת והייתי מקבלת בברכה את בעלי היקר מהעבודה , אבל יום אחד הכל היתמוטט חזרתי הביתה מהעבודה ואני רואה את בעלי שתוי על הריצפה , לא ידעתי מה קרה , למה הוא חזר מוקדם ? למה הוא שתוי ? כשהיתקרבתי עלייו ראיתי שהוא בוכה ואחר-כך הוא התחיל ליצחוק מין צחוק ערמומי הוא שלף סכין מיתוך כיסו והתחיל לשחק בו . הבנתי שמשהו לו בסדר בו ... ילדי חזרו מהגן ומהבית- ספר הכנסתי אותם ישר לחדרים וביקשתי שלא יצאו. בעלי התחיל פיתאום להיתקרב אליי עם הסכין הוא קירב אותו לפני , התחלתי ליבכות לא ידעתי מה לעשות הבן הבכור שלי , אלי יצא מהחדר וראה זאת הוא היתקרב לאביו ושאל אותו מה הוא עושה בלי שהוא אפילו היתסכל לו בפנים הוא פשוט דקר אותו ... דקר אותו למוות ! איך הוא יכל לעשות זאת ועוד לבנו הבכור , הוא היה משקיע בישבילו את הנשמה שיצליח בהכל וככה , ככה הוא עוזב את הכל ? והכל ביגלל שפיטרו אותו מהעבודה והוא החליט להשתכר...
  5. הסרטון:

  6. התמונה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה