יום ראשון, 21 בפברואר 2010

עבודה שלי [: שקר \ אמת


תשובות [ :
הערך שקיבלתי הוא שקר \ אמת .
הביטוי בא בסיפור כאשר המרגלים שיקרו ואמרו כאשר המרגלים חזרו מכנען והביאו איתם פרות וכאשר כל עדת העם ומשה התכנסו כדי לשמוע את דברי המרגלים הם הוציאו דיבה על הארץ ושיקרו .
הפסוקים הם : וַיֹּצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ, אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר .... "
בחלק זה אומרים שהמרגלים הוציאו דיבה = שיקרו , המציאו דברים שאינם נכונים על ארץ כנען . הסברת הפסוק : ויוציאו ( המרגלים ) דיבת הארץ ( שקרים ודברים שאינם נכונים על ארץ כנען ) אשר תרו אותה
( שריגלו שתרו = תיירים , ששהו בה ) אל בני ישראל לאמור ( הם שיקרו והוציאו דיבה בפני כל עם ישראל ומשה ועדת העם . )
הסיפור :

אנחנו במשפחה 5 אנשים , אני , אמא , אבא , שחר אחי הבינוני , ויובל אחי הקטן . יובל תמיד היה ילד רגיש ועדין אבל בגיל 4 שמנו לב שהוא רגיש והוא מתעלף מדברים כמו אמיתיים כמו : דם , פצעים , אנשים עם מומים [ בלי רגליים בלי ידיים וכו' ] וגם לדברים דמיוניים כמו סיפורים על תאונות , פצעים , דם וכו' ....
לכן כל פעם שאנו מטיילים במקומות ואנחנו רואים מקרים כאלו או קבצנים עם מומים , אנחנו מנסים להשיח את דעתו בכל מיני צורות . לדוגמא כאשר טיילנו בטיילת של אילת , וראינו קבצן בלי רגל ואמרתי לאימא שלי שתשים לב להרחיק את אחי יובל או להשיח את דעתו . ולכן אמי אמרה לו : " הנה תסכל מטוס " ואז עברנו מהר את האזור עם הקבצן . ואז אחי הסתכל למעלה ושאל איפה המטוס . ואמי אמרה לו , לא יודעת התבלבלתי .
וזה לא אמת וזה לא שקר , זה משהו באמצע כמו שקר לבן . ועוד דוגמא כאשר ביקרנו את סבי בבית החולים , היו שם אנשים עם מומים ואני מהר תפסתי את אחי ואמרתי לו : " ואמרתי לו , וואי יובלי נראה לי יש שם טלוויזיה ויש תוכנית שאתה אוהב נו איך קוראים לו , נו בוא מהר " וככה חלפנו על ידי האישה עם המום . וזה גם לא הייה לא אמת ולא שקר , אלא שקר למטרה טובה , שלא נחשב שקר ולא אמת .
כיום אחי כבר יותר בוגר ופחות מתעלף , אבל לכל מקרה תמיד אנחנו יכולים לשלוף איזה הסחת דעת שתמנע את ההתעלפות או ההבהלות שלו .

הסוווווווווף [:

http://www.youtube.com/watch?v=IENW1YOdHMo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה